POSLEDNÍ ČLÁNKY
MČRHA: Třetí letošní start opět vítězně pro Kalistu
Minulý víkend pokračovalo dalším podnikem Mistrovství ČR v rallye historických automobilů, když se posádky vydaly na klatovsko na Historic Vltava Rallye, která byla kromě domácího šampionátu zařazena do ME historiků, které na start přivedlo několik dalších kvalitních soupeřů. Když jsme spočetli domácí, evropany plus další, kteří nebodovali ani do jednoho ze zmíněných šampionátů, tak z toho bylo 47 soutěžních dvojic, což bylo o 14 aut více, než mezi soudobými vozidly v paralelně konané Rallye Šumava. V absolutní klasifikaci se nejvíce šancí muselo po parádním krumlovském výkonu dávat Kalistovi, který byl i největším favoritem v rámci MČRHA. Další atraktivní áčkové speciály z konce 80. let se na startu neobjevily a o pódium měly šance bojovat piloti rychlých škodovek a "žigulíků."
Kalistovo galapředstavení v Krumlově
Nestává se asi běžně, aby jezdec účastnící se MČRHA bojoval i o přední příčky absolutní klasifikace. Ale na právě uplynulé Rallye Český Krumlov se to více než dobře dařilo posádce Jiří Kalista – Michal Šofr, která se svým Subaru Legacy proháněla mnohem modernější auta a po RZ13, kdy soutěž končila pro posádky historiků, se tato dvojice držela na vynikající 4. příčce absolutně. Ti, kteří MČRHA sledují poctivě, jistě ví, že Jiří Kalista umí být hodně rychlý, ale takhle vyrovnaný souboj s jezdci na soudobých automobilech ještě nebyl.
Jiří Kalista se připravuje na novou sezónu
Jeden z nejúspěšnějších rally závodníků se chystá obhájit mistrovský titul v kategorii historiků. Do nadcházející sezony proto intenzivně připravuje nejen svůj vůz, ale i sám sebe – fyzicky i duševně.
Historici: Kalistovo vítězné Subaru Legacy RS
Po skvělém výkonu na Historic Rallye Vltava byl největším favoritem druhé soutěže MČR historických automobilů v Českém Krumlově Jiří Kalista se Subaru Legacy RS. Za panujícího deštivého počasí byl pohon všech kol jeho japonského vozu Subaru Legacy RS velkou výhodou. „Kalda" se navzdory nevhodné volbě pneumatik v úvodu zhostil své role dokonale. V sobotu na trati plné vytahaného bláta neměl soupeře a zvítězil s dominantním náskokem čtyř minut.
Chtěl bych vyhrát. Se Subaru Legacy RS!
Závodník Jiří Kalista opustil hobby závody a rozhodl se vstoupit do mistrovství České republiky ve třídě historiků. S autem, které kdysi proslavil Colin McRae. Subaru Legacy způsobilo v první polovině devadesátých let minulého století v rally doslova a do písmene poprask. Tedy nejen auto jako takové, ale i jeho pilot, skotský závodník Colin McRae. Tehdy se začala psát zlatým písmem závodní historie Subaru tak, jak ji chápeme dnes v moderním pojetí. Po dvaceti letech vstoupil do českého „mistráku“ český závodník Jiří Kalista s autem, které postavil podle závodního speciálu z devadesátých let. Na prvním závodě sice díky technickým potížím musel odstoupit, ale průběh závodu naznačil, že pokud bude technika v pořádku, tak je třeba s posádkou Kalista – Šofr v modrém Subaru na zlatých kolech a s polepy 555 počítat jako s vážnými adepty na nejvyšší pozice. Jak ale vznikl nápad závodit ve třídě historických vozidel? A jaká byla cesta od nápadu k prvnímu startu?